Na 18 jaar nog aanmaning tot betaling?!?

bosprocureur
Berichten: 6873

Re: Na 18 jaar nog aanmaning tot betaling?!?

#16 , 25 apr 2015 09:10

Ik hou niet van die titel of van titels in het algemeen. Vandaar dat ik bij vrouwelijke advocaten die moeilijk doen hen wel eens durf aanschrijven als meesteres.
Sorry, maar waar is het in hemelsnaam goed voor om iemand wetens en willens te gaan beledigen, enkel omdat hij/ zij zijn beroep doet? Al gaat het hier toevallig om uw tegenpartij?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#17 , 25 apr 2015 11:32

Als hij/zij zijn beroep in alle ernst en eer doet, ook al ben ik het totaal niet eens met zijn standpunt, dan behandel ik die met respect. Hij/zij zal dan ook aangesproken worden met "Beste", "Hey", "Geachte" of dergelijke. Als iemand, wetende dat hij/zij geen punt heeft, maar toch probeert iemand te belazeren (gebruik makend van de mindere kennis van de tegenpartij), dan krijgt die zo'n aanspreektitels, toch als hij zij uit de hoogte doet. Het is niet enkel met advocaten dat ik dat doe, ook met anderen. Tot zelfs het in mijn kringen gebruikelijke "kameraad". Iemand die indruk probeert te maken met "Senior Social Law Consultant" onder het logo "His Royal Majesty The Customer", maar haar klanten (interimwerknemers) niet ziet als klant, zal niet met respect behandeld worden (toch niet als ze o.a. beweren tegen een buitenlander dat je een half uur gratis werkt als je maaltijdcheques wil krijgen in België).

Respect krijg je van mij als basis, heb je het verkorven, moet je niet met ronkende titels afkomen om je belangrijker/beter te voelen. Als ik ooit naast iemand zou gaan wonen met zo'n gouden plaatje aan zijn deur en hij doet ferm uit de hoogte én lastig omwille van zijn status, dan koop ik me eenzelfde gouden plaatje en schrijf ik als titel ipv Arts/Dokter/Advocaat/.... "Mens". Is het een advocaat die met een Ferrari rijdt, graag de grote jan uithangt op restaurant, maar voor de rest een normale relatie met de buren kan onderhouden, dan zal ik iedereen hem aanraden :).

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”