M-kaart opzeggen...

Sianna
Topic Starter
Berichten: 156

M-kaart opzeggen...

#1 , 21 apr 2015 14:31

Hoi,

Ik heb in 2008 (gok ik) een m-kaart met kredietopening van 500 euro aangevraagd via een bepaalde winkelketen. Ik heb deze kaart nooit gebruikt en wou deze opzeggen. Ik ben daarvoor naar de desbetreffende winkel geweest. Daar hebben ze de chip van de kaart doorgeknipt en deze in de vuilbak gesmeten. Toen ik vroeg of ik geen bewijsje kreeg dat alles hiermee opgezegd was, antwoordden ze dat ze dit niet konden geven en als ik de kredietopening wou opzeggen, dat ik naar een bepaald adres moest mailen. Let op: dit hebben ze alleen gezegd omdat ik hiernaar vroeg! Ook na verder aandringen, konden ze geen afsluiting voor me regelen: ik moest zelf mailen.

Zo gezegd, zo gedaan. Ik mail en krijg antwoord dat ze mijn dossiernummer nodig hebben. Echter, na 7 jaren, vind ik de originele aanvraag (en dus het betreffende dossiernummer) niet meer terug. Ik hou namelijk alles maar 5 jaren bij. Nu claimen ze dat ik dit niet kan afsluiten, want zonder dossiernummer kunnen ze niets doen. Zij claimen dat dit zo ook wel in orde is, aangezien de kaart vervallen is en ik er dus niets meer mee ga kunnen doen. Het krediet blijft nu echter wel openstaan.

Natuurlijk, nu wij een nieuw huis gaan kopen, telt die kredietopening mee voor de hypothecaire lening.... Niet dat die veel verschil maakt, maar het is er toch maar.

Een aangetekend schrijven gaat opgestuurd worden, maar wat indien ze weer zitten te schermen met 'wij hebben uw dossiernummer nodig'? Welk zijn de volgende stappen?

En kàn dit zo maar? Want als ik niet verder gevraagd had, had ik niet eens geweten dat dit krediet nog openstond!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 21 apr 2015 16:54

Vraag hier op hoe u op de lijst staat met kredieten: http://www.nbb.be/pub/04_00_00_00_00/04 ... 0.htm?l=nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Daarna contacteert u de verantwoordelijke van de lening (referenties zal je daar krijgen) en vraag je hen op basis van welke overeenkomst je bij hen een krediet hebt. Daarna zeg je die overeenkomst die ze je moeten bezorgen op.

Sianna
Topic Starter
Berichten: 156

#3 , 21 apr 2015 17:00

Dank je JPV. Ik zie dat er een kantoor in Hasselt is, daar ga ik morgen eens mijn licht opsteken.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”