CSR, minnelijke weigeren, kwijtschelding gerechtvaardigd

lien83
Topic Starter
Berichten: 1

CSR, minnelijke weigeren, kwijtschelding gerechtvaardigd

#1 , 12 feb 2015 18:40

Collectieve schuldenregeling loopt bijna een jaar.

Tot op heden geen schulden kunnen aflossen, vervangingsinkomen (ziekte) net voldoende om vaste kosten te dekken.

Slechts enkele dagen terug aan bemiddelaar via e-mail gemeld dat er een medisch attest zou komen waaruit met grote waarschijnlijkheid zou blijken dat ik nooit meer zou kunnen werken.

Attest zal dit ook effectief zwart op wit vermelden, ik verwacht het eerstdaags per post. Zoals gezegd aan bemiddelaar per e-mail verstuurd dat ik dit eerstdaags zou ontvangen en doorsturen.

Bemiddelaar heeft die enkele dagen niet meer gewacht en vandaag voorstel minnelijke aanzuivering looptijd 7 jaar verstuurd naar alle schuldeisers. In het voorstel wordt zwakke gezondheid aangegeven en dat er momenteel geen inkomen uit arbeid mogelijk is. Er wordt tevens aangegeven dat ik goed meewerk en vraag om ereloon te verrekenen via Fonds voor overmatige schuldenlast.

Eerstdaag ontvang ik dus het attest dat inkomen uit arbeid nimmer mogelijk meer zal zijn.

Wat doe ik nu als schuldenaar?;

Stuur ik aangetekend een weigering terug? (eventuele risico's hiervan?)

Kan ik net als de schuldeisers een tegenvoorstel indienen? Aanvraag minnelijke totale kwijtschelding en indien weigering schuldeisers gerechtelijke kwijtschelding.

Indien ik een tegenvoorstel indien, impliceert dit dat ik de minnelijke aanzuivering zoals voorgesteld door de bemiddelaar aanvaard indien mijn tegenvoorstel niet wordt aanvaard?

Ik stuur dit sowieso aangetekend met ontvangstbevestiging naar de bemiddelaar. Stuur ik het ook aangetekend met ontvangstbevestiging naar de Arbeidsrechtbank?

Alle antwoorden en suggesties zijn welkom.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding