Dwangbevel gerechtsdeurwaarder

MDries
Topic Starter
Berichten: 3

Dwangbevel gerechtsdeurwaarder

#1 , 08 jan 2015 18:25

beste,

Ik heb een dossier bij gerechtsdeurwaarderskantoor X betreffende verkeersbelasting.
Dit voor een totaalbedrag van 461.08EUR

Na een reeks afkortingen word er op 09/12/2014 een afrekening opgemaakt dat er nog 101.71EUR dient betaald te worden.
Er moet iets misgelopen zijn in die maand waardoor mijn betaling in december niet is overgemaakt. Hierop word er op 23/12/14 een nieuw dwangbevel opgemaakt van 167,90 EUR. Wat het totaalbedrag (samen met het inningsrecht en kwijtingsrecht van 23/12/14) terug op 279,63 euro brengt. en mag ik dus terug bijna helemaal opnieuw beginnen.

Ik begrijp dit niet zo goed en kan dit zomaar? Heb X opgebeld en daar krijg ik geen uitleg, enkel dat ik zal moeten betalen, dat hun papier ook geld kost. Op die manier kan ik heel mijn leven blijven betalen hiervoor?

Kan dit dwangbevel niet worden kwijtgescholden en hoe gaat dit in zijn werk of welke stappen moet ik nemen?

Ook begrijp ik niet waarom er na elke afbetaling opnieuw 4.84EUR kwijtingsrecht word aangerekend?

alvast bedankt voor enige info
MVG Dries

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38654

#2 , 08 jan 2015 18:43

Een dwangbevel wordt uitgevoerd niet kwijtgescholden.... u bent tenslotte veroordeeld of het equivalent ervan want dat is het dwangbevel.
U dient zich te houden aan de uitvoering ervan indien niet vervallen een aantal voorwaarden die zijn toegestaan om het voor u te faciliteren.
En ja gezien er een nieuwe procedure is komen er terug kosten bij ...deze en de wijze waarop zijn bij wet bepaald.
http://www.gerechtsdeurwaarders.be/" onclick="window.open(this.href);return false; en ga naar tarieven.

Ps Misschien de naam van de firma weghalen - webmaster wil geen proces wegens eerroof en laster

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 08 jan 2015 18:50

naam is weggehaald

Reclame

MDries
Topic Starter
Berichten: 3

#4 , 08 jan 2015 21:04

Mijn excuses hiervoor.

Het dwangschrift dat erbij zit staat op datum van 06/03/14.
Mijn eerste betaling naar de deurwaarder dateert van diezelfde maand.

Volgens mij is hier geen nieuwe procedure opgestart, zelfde referentienummer, ...

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#5 , 08 jan 2015 22:22

Daar kan je niets tegen doen, daar dit volgens de wet is. Als er een afbetalingsplan is moet je u er strikt aan houden om kosten te vermijden.
Dat referentienummer blijft het zelfde.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

MDries
Topic Starter
Berichten: 3

#6 , 09 jan 2015 18:43

oke dank u voor de info
mvg

basejumper
Berichten: 4655
Locatie: Diest

#7 , 09 jan 2015 18:44

"er moet iets misgelopen zijn"
U bent zelf verantwoordelijk voor uw betaalgedrag en voor de afspraken die u maakte.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

AlwaysLearning
Berichten: 25

#8 , 11 jan 2015 00:19

Check wel even of de betaling niet toch van je rekening ging. Wij hebben iemand met loonbeslag en kregen hier plots ook een telefoon van de verkeersbelasting met de vraag waarom niet meer betaald werd. Bleek dat ze zelf een probleem hadden om de betalingen te linken aan de persoon in kwestie. Is wel al paar maand geleden. Ondertussen weer problemen, voorlopig nog om onbekende reden... Ook hier werd prompt een deurwaarder ingeschakeld. Weer extra kosten. Zo kan je inderdaad bezig blijven.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”