Na zeven jaar

durumke
Topic Starter

Na zeven jaar

#1 , 24 nov 2014 23:23

Pffffffffffffffffff, ben ervan af van mijn schuldbemiddling na 7 eindeloze jaren. Verleden week bericht gekregen, alles in orde gebracht, dossier closed. Alles terug normaal.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mommaerts
Berichten: 35

#2 , 25 nov 2014 11:58

Proficiat!

Ik ben aan de laatste loodjes bezig... Zal voor mij ook een opluchting zijn!
Amateur filosoof en kluizenaar

katje2560
Berichten: 101

#3 , 25 nov 2014 14:01

Ik ben er sinds vorige maand ook vanaf: ) heeft 3jaar geduurd

Reclame

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#4 , 25 nov 2014 15:05

Zou ook interessant kunnen zijn voor de forum bezoekers hoe je de crs ervaren hebt, en of alles correct verlopen is.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Mommaerts
Berichten: 35

#5 , 25 nov 2014 22:03

Sloeberken,
Foragebruikers,
Schuldenaars,

Ik had een minnelijke aanzuivering lopende over tien jaar, deze zal kortelings, na iets langer dan zeven jaar, kunnen afgesloten worden.
Alles is verlopen zoals het moest, in se heeft mijn bemiddelaar alles gedaan hoe het moest, maar... een vorm van communicatie tussen mij als schuldenaar is er nooit geweest. Bij de start van de procedure heb ik de advocaat twee maal ontmoet, sindsdien geen fysiek contact meer gehad. Mails werden nooit beantwoord, in die zeven jaar heb ik misschien twee antwoorden op mijn vragen gekregen. Omdat het nooit beantwoorden van mijn vragen zoveel op mijn gemoed en gezondheid woog heb ik zelfs het OCMW ingeschakeld en hulp gevraagd onder de vorm van budgetbegeleiding, mijn maatschappelijk assistente moest dan het contact verzorgen met mijn schuldbemiddelaar, jammer genoeg is zij daar ook nooit in geslaagd wat voor haar ook een grote frustratie was. Dat is mijn enige kritiek!

Het einde is in zicht, die gedachte overheerst nu alles!

Groeten en volhouden aan degene die er nog door moeten en proficiat aan degene die dit stuk van hun leven hebben kunnen afsluiten.
Ik ben in ieder geval een levensles wijzer! Niet mijn schuldbemiddelaar, maar ikzelf als schuldenaar heb in de tijd voor de problemen gezorgd en ik heb mijn verantwoordelijkheid genomen. Wij, als schuldenaars mogen nooit vergeten dat we, ondanks verschillende omstandigheden, de problemen waar we in verzeild zijn geraakt toch aan ons zelf te danken hebben.

Als slot ben ik de maatschappij en de politieke klasse toch dankbaar dat er zo iets bestaat als CSR.

Kind regards
Amateur filosoof en kluizenaar

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#6 , 25 nov 2014 23:39

Denk dat het een suggestie voor de politiek zou zijn dat er een max per bemiddelaar zou zijn, kan verschillende bemiddelaars die 200 en meer crs beheren zodat het voor de bemiddelaar heel moeilijk word om met iedereen contact te onderhouden. Er is de laatste 5 jaar al heel wat verbeterd in dat opzicht, maar er kan nog wat verbeteren.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

katje2560
Berichten: 101

#7 , 26 nov 2014 19:08

Ik heb altijd een goed contact gehad met mijn advocaat als ik extra nodig had storte hij het zonder problemen. Ook ben ik van job veranderd en meer gaan verdienen. En heb in het weekend ook een job in een andere kleur gedaan:) dus heb ik nooit problemen gehad

eagleyes
Berichten: 19

#8 , 17 jan 2015 22:12

Ook ik zit in collectieve met een looptijd van 6 jaar met een minnelijke schikking. Daar zijn er nu 3 van gepasseerd en ik moet zeggen dat het tot hiertoe redelijk meevalt.
de communicatie tussen mij en de bemiddelaar loopt heel goed en als ik het op een bepaald moment soms moeilijk heb met bijvoorbeeld een factuur te betalen zal hij al het mogelijke doen om mij te helpen als de rubriekrekening het toelaat.
Ik lees soms echt verhalen die mij schrik doen krijgen maar in mijn geval heb ik nog geen echte negatieve ervaringen gehad. Het is heel belangrijk dat er een vertrouwensrelatie tussen jou en de bemiddelaar word opgebouwd, ook je medewerking is belangrijk.Ik ben altijd hard blijven werken zodat de centen blijven binnenkomen. Ik ben blij dat op dit forum ook de positieve verhalen naar boven komen en ik ben zeker blij dat er zoiets bestaat als csr anders zou ik misschien nooit uit de problemen geraken. Ik wens iedereen die wegens omstandigheden in csr geraakt veel sterkte en moed toe want dat heb je zeker nodig, de procedure is allesbehalve gemakkelijk.Doorbijten en je geraakt er wel uit. Zo denk ik ook.

durumke
Topic Starter

#9 , 22 jan 2015 03:09

Sluiten deze handel, voor mij is hier de kous af...................

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”