Product betaald maar niet ontvangen

zianimo
Topic Starter
Berichten: 26

Product betaald maar niet ontvangen

#1 , 03 jun 2012 20:31

HALLO IEDEREEN.
ik heb via de site kapaza een ipad gekocht maar deze nog steeds niet ontvangen.
in het begin stelde ik de verkoper allerlei vragen enzo via mail en telefoon.
telkens kreeg ik antw.
nu probeer ik al zolang hem te bellen en mailen en van geen twee krijg ik enig reactie.
zijn advertentie heeft hij ondertussen al van de site verwijderd.daar ik het al vermoede ,heb ik deze opgeslagen op mijn pc.
zijn bankrekening is bij dexia,daar zeggen ze dat het nr klopt maar niet zijn naam en adres.
kan iemand mij zeggen welke stappen ik moet ondernemen?
alvast thx

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3036
Locatie: st-niklaas

#2 , 03 jun 2012 20:50

ipad via kapaza kopen is er om vragen . . . .


als de "verkoper" niet reageert = ecops


kans is klein dat ze die nigeriaan gaan oppakken in nigeria

zianimo
Topic Starter
Berichten: 26

#3 , 03 jun 2012 21:18

ipad via kapaza kopen is er om vragen . . . .


als de "verkoper" niet reageert = ecops


kans is klein dat ze die nigeriaan gaan oppakken in nigeria
AAN de telefoon klonk deze alles behalve een negeriaan met hun engels accent.
kan men deze dan niet aan de hand van zijn bank nr traceren dan?
mvg

Reclame

Joeri_J
Berichten: 654

#4 , 04 jun 2012 13:16

Klacht gaan neerleggen bij de politie,

- maak een overzicht van uw stappen dat je gedaan hebt
--- ??/05/2012 om 17u00: advertentie gezien (bijlage dat je opgeslagen hebt)
--- ??/05/2012 om 17u10: contact via telefoon op nummer xxxx en volgende gezegd/besproken: xxxxxxx
--- ??/05/2012 om 17u10: contact via mail (bijlage de mail voegen)
--- ??/05/2012 om 17u10: contact via telefoon op nummer xxxx en volgende gezegd/besproken: xxxxxxx
--- ??/05/2012 om 17u10: betaling overgeschreven op xxx-xxxxxxx-xx op naam van xxxxx
--- ??/05/2012 om 17u10: contact via telefoon op nummer xxxx en geen antwoord
--- ??/05/2012 om 17u10: contact via telefoon op nummer xxxx en geen antwoord en volgende achtergelaten op voicemail: xxxx
enz....

Zorg dat je dit overzicht afgedrukt mee hebt,
en alle bijkomende informatie in bijlagen hebt
dat helpt hen met een overzichtelijke tijdlijn op te stellen...

Veel succes

Lijkt mij eerder een Belgische (nummer bij dexia bank) die probeert te teren op nigeria-scam.

Echte nigeria scam gaat via niet traceerbare bankrekeningen... en niet via gewone bank overschrijving.
er is dus misschien nog kans dat je iets terugkrijgt...

Best ook als je rechtbijstand hebt deze hulp inschakelen.
(1ste gesprek is trouwens gratis! )

zianimo
Topic Starter
Berichten: 26

#5 , 04 jun 2012 22:35

Klacht gaan neerleggen bij de politie,

- maak een overzicht van uw stappen dat je gedaan hebt
--- ??/05/2012 om 17u00: advertentie gezien (bijlage dat je opgeslagen hebt)
--- ??/05/2012 om 17u10: contact via telefoon op nummer xxxx en volgende gezegd/besproken: xxxxxxx
--- ??/05/2012 om 17u10: contact via mail (bijlage de mail voegen)
--- ??/05/2012 om 17u10: contact via telefoon op nummer xxxx en volgende gezegd/besproken: xxxxxxx
--- ??/05/2012 om 17u10: betaling overgeschreven op xxx-xxxxxxx-xx op naam van xxxxx
--- ??/05/2012 om 17u10: contact via telefoon op nummer xxxx en geen antwoord
--- ??/05/2012 om 17u10: contact via telefoon op nummer xxxx en geen antwoord en volgende achtergelaten op voicemail: xxxx
enz....

Zorg dat je dit overzicht afgedrukt mee hebt,
en alle bijkomende informatie in bijlagen hebt
dat helpt hen met een overzichtelijke tijdlijn op te stellen...

Veel succes

Lijkt mij eerder een Belgische (nummer bij dexia bank) die probeert te teren op nigeria-scam.

Echte nigeria scam gaat via niet traceerbare bankrekeningen... en niet via gewone bank overschrijving.
er is dus misschien nog kans dat je iets terugkrijgt...

Best ook als je rechtbijstand hebt deze hulp inschakelen.
(1ste gesprek is trouwens gratis! )
Hartelijk dank voor de info,
dit zal ik zeker doen.
ik hoop alleen maar dat de politie enig moeite wil doen.
alvast thx,

j.demoor
Berichten: 10360

#6 , 05 jun 2012 08:36

Ik ga ervan uit dat u de verkoper niet kan identificeren en dus ook niet kan dagvaarden.

“Art.496.Hij die, met het oogmerk om zich een zaak toe te eigenen die aan een ander toebehoort, zich gelden, roerende goederen, verbintenissen, kwijtingen, schuldbevrijdingen doet afgeven of leveren, hetzij door...door het aanwenden van listige kunstgrepen om te doen geloven aan het bestaan van valse ondernemingen...om een goede afloop...te doen verwachten...of om op andere wijze misbruik te maken van het vertrouwen of van de lichtgelovigheid, wordt gestraft met gevangenisstraf van een maand tot vijf jaar en met geldboete van zesentwintig euro tot drieduizend euro.”(8 juni 1867 Strafwetboek).

U kan dus klacht neerleggen tegen onbekende bij de politie wegens bedrog.

”Art.5bis.§1.De hoedanigheid van benadeelde persoon verkrijgt degene die verklaart schade te hebben geleden veroorzaakt door een misdrijf.§2.De verklaring wordt gedaan in persoon of door een advocaat...De verklaring,waarvan akte wordt opgesteld die bij het dossier wordt gevoegd,wordt afgelegd op het secretariaat van het openbaar ministerie.§3.De benadeelde persoon heeft het recht bijgestaan of vertegenwoordigd te worden door een advocaat.Hij mag ieder document dat hij nuttig acht doen toevoegen aan het dossier.Hij wordt op de hoogte gebracht van de seponering en de reden daarvan,het instellen van een gerechtelijk onderzoek en de bepaling van een rechtsdag voor het onderzoeks- en vonnisgerecht.”(17 april 1878 Voorafgaande Titel Wetboek Strafvordering)
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

zianimo
Topic Starter
Berichten: 26

#7 , 07 jun 2012 05:08

DIT HEB IK ALVAST VAN DE POLITIE MEEGEKREGEN,
u zult minstens een jaar geduld moeten hebben meneer.
dexia weigert me de gegevens van de dader te geven wegens privacy,of het moet via advokaat of politie gebeuren zeggen ze.
ik had echt niet verwacht dat het zo lang kan duren.
mvg

Franciscus
Berichten: 38654

#8 , 07 jun 2012 10:17

U doet aangifte tegen onbekende bij de politie zoals j.demoor zegt.
Is oplichting of misbruik van vertrouwen..
U geeft alle info door aan politie, ofwel vragen zij rechtstreeks de gegevens aan Dexia ofwel sturen zijn het PV naar parket en zal er wel een opdracht komen van parket dat Dexia de gegevens van rekeningnummer moet doorgeven.

Terug naar “Consumenten Koop”