telefonische contraktverlenging mobistar

jupiler2
Topic Starter
Berichten: 2

telefonische contraktverlenging mobistar

#1 , 31 mei 2010 18:33

ik wil veranderen naar een andere provider voor mijn gsm. nu blijkt als ik verander dat ik 150€ boete moet betalen aan mobistar wegens contraktbreuk. nu is mijn vraag, mag dit. ik heb inderdaad een telefonische goedkeuring gegeven voor een verlenging van 24 maanden, dit was september 2009. nooit een document getekend. kan ik hier onderuit? zoja. hoe?

mvg
philip

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jochim
Berichten: 69

#2 , 31 mei 2010 19:07

Hallo, wij zijn onlangs van mobistar naar proximus gegaan, wij hebben ook 2x 150 euro boete moeten betalenwegens contractbreuk maar we hebben dan wel voor 2x 150 gratis abonnementskosten gekregen van proximus. Blijkbaar is dat dus normaal dat je 150 euro boete moet betalen

Groeten
Kim

jupiler2
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 01 jun 2010 09:23

volgens dat ik hoor is dat inderdaad de normale gang van zaken, maar ik heb een vermoeden dat het niet echt klopt wat ze doen.

grtjs

Reclame

j.demoor
Berichten: 10360

#4 , 02 jun 2010 10:17

Onderzoek vooraf zorgvuldig uw Mobistarcontract inzake verlenging en beëindiging van de overeenkomst.

“Art.1315.Hij die de uitvoering van een verbintenis vordert, moet het bestaan daarvan bewijzen...”(Burgerlijk Wetboek).

Vermoedelijk bewijst uw gebruik na september 2009 uw akkoord met de verlenging.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

ZeddLeppelin
Berichten: 97

#5 , 02 jun 2010 16:55

Correct dat men dit moet aantonen, doch in dit geval is er sprake van stilzwijgende verlenging, in dergelijke gevallen beschikt U over een opzegperiode van twee maanden. Dus in principe geen verbrekingsvergoeding.

Nvdr: tot voor de nieuwe Wet Marktpraktijken bedroeg de termijn één maand

Terug naar “Consumenten Koop”